Besvarat

Databruk i Norge

• 1 september 2020
  • 1 svar
  • 106 visningar

Hei 🙂 Jeg har endel G-bite spart opp i mitt abonement. Er norsk og skal eeeendelig en tur til Norge nå i september. 🙂 Min fråga er om jag kan använda mine uppsparade G-bites när jag inte har wifi tilgjengelig? Ock måste jag ändra nån innstälning på mobilen ...........ja som du fattar har jeg inte mycket koll 😂

icon

Bästa svar av Martin 3 september 2020, 09:04

Hejsan @Inger elisabeth!

Tyvärr går det inte att använda sig av sin sparad surf utanför Sverige. När du reser utomlands inom EU/EES använder du en separat datapott specifikt för det ändamålet och den ligger på 15 GB. Enda kravet för att använda denna surfpott är att du har kvar surf i ditt abonnemang hemma i Sverige. :slight_smile:

Skulle du använda upp dessa 15 GB på din resa i EU/EES stoppas dataroamingen och du blir frågad om du vill fortsätta att surfa fast istället mot EUI-taxa, vilket för närvarande är 4,7 öre/MB. 

Visa original

1 svar

Hejsan @Inger elisabeth!

Tyvärr går det inte att använda sig av sin sparad surf utanför Sverige. När du reser utomlands inom EU/EES använder du en separat datapott specifikt för det ändamålet och den ligger på 15 GB. Enda kravet för att använda denna surfpott är att du har kvar surf i ditt abonnemang hemma i Sverige. :slight_smile:

Skulle du använda upp dessa 15 GB på din resa i EU/EES stoppas dataroamingen och du blir frågad om du vill fortsätta att surfa fast istället mot EUI-taxa, vilket för närvarande är 4,7 öre/MB. 

Svara