Smset jag fick av Hallon att min utlandsdatatrafik är maxad (525kr) och därmed avstängd säger att jag måste ”kontakta kundtjänst” för att få igång den igen. Men chatten är ju helt död, har stått på köplats 99 i 5 timmar nu.
Jag har panik - kan inte surfa och kan inte få igång det igen! I Frankrike kunde jag välja operatör manuellt och byta, men är nu i Italien och där funkar ingen av operatörerna.
Bästa svar av Linnea
Självklart ska vi hjälpa dig med ditt ärende. I detta fall kan vi ta bort kostnadsgränsen helt och hållet, däremot kan vi inte höja den till en ny gräns. Det innebär att om vi tar bort gränsen och du surfar utanför EU/EES kommer du inte ha något tak du kan nå upp i, utan kan surfa för en hög summa om du inte själv stänger av din dataroaming.
Vill du att vi tar bort spärren? PMa mig här på forumet i sådant fall så kan jag hjälpa dig vidare.