hallon
Besvarat

Datatrafik avstängd utomlands


Jag råkade befinna mig i en gränszonen utanför EU/ESS (Monaco) med roaming på och därmed maxades min kostnad och all datatrafik är nu avstängd. Jag behöver få datatrafiken påslagen igen snarast möjligt, befinner mig inte längte utanför EU/ESS.

Smset jag fick av Hallon att min utlandsdatatrafik är maxad (525kr) och därmed avstängd säger att jag måste ”kontakta kundtjänst” för att få igång den igen. Men chatten är ju helt död, har stått på köplats 99 i 5 timmar nu.

Jag har panik - kan inte surfa och kan inte få igång det igen! I Frankrike kunde jag välja operatör manuellt och byta, men är nu i Italien och där funkar ingen av operatörerna.
icon

Bästa svar av Linnea 10 July 2019, 10:26

Visa original

Detta ämne är stängt för kommentarer

18 svar

Jag har också samma problem! Just nu befinner jag mig i EU men det var under resan jag råkade sätta på den (i Serbien) och gick till 600 kr direkt. Jag vill kunna surfa igen snälla fixa det! 

Jag har också samma problem och vill häva spärren.

jag har samma problem. datatrafik är stängt helt . Jag behöver hjälp att öppna eftersom jag befinner inte längre utanför EU.

 

Jag har samma problem! Körde genom Andorra i lördags och slog i kostnadstaket för mobildata. Nu är jag i Spanien i en vecka och kan inte använda någon datatrafik! Hjälp mig nu!

 

 PS I SMS där jag meddelas att min mobildatatrafik är avstängd ombeds jag kontakta kundtjänst....som endast kan nås via chat, mail eller Facebook....ett telefonnummer hade hjälpt, när jag inte kan använda datatrafik...

Min EU-surf funkar inte. Jag ska ha 108 GB kvar. Hjälp please! Ta bort kostnadskontroll om det är det enda som hjälper.

Jag har samma problem, men hittar inte var jag kan få hjälp

Jag har samma problem behöver snabbt tillgång till internet igen!

Hej, 

jag har 13gb surf kvar och kan inte surfa pga: 

"Hej, nu har du använt data i utlandet för 525 kr. Vi har därför stängt av datatrafiken helt. Om du vill fortsätta surfa obehindrat utomlands behöver du kontakta kundservice. Mvh hallon.se"

 

Skulle ni ta bort spärran för at tsurfa  igen. jag delar surfan till min son iPad.

 

mvh

 

Hej! Behöver komma i kontakt med er angående att ni har stängt av min datatrafik. 
Jag kan inte ringa, smsa eller surfa överhuvudtaget! 
Det är en ny månad så detta är otroligt konstigt. 
När ni kommer försöka få tag på mig imorgon så kommer det sannolikt inte nå fram till mig då jag inte kan motta sms eller samtal. 
Jag vill bara att ni sätter på min datatrafik igen oavsett hur mycket kostnaden blir, så svårt att få tag på er dessutom.
Jag befinner mig i Norge i dagsläget. 
Otroligt trött kund!

Flikar in här gällande kostnadskontrollen. :slight_smile:

Det är fullt möjligt att ta bort kostnadskontrollen i kontakt med kundservice, dock inte permanent. Kostnadskontrollen återställs nämligen vid varje månadsskifte, så om man aldrig vill ha den behöver man höra av sig en gång i månaden.

Vi har full förståelse att vissa inte vill ha kostnadskontrollen överhuvudtaget och det är något som ses över internt - har dock inget konkret på den fronten just nu så får be att återkomma i framtiden om det blir någon ändring kring kostnadskontrollen.

Samma här kan ni ta bort spärren för mig mvh liljana bajo

Samma problem för mig. Snälla, behöver desperat er hjälp med att ta bort denna spärren. Jag förstår att det inte kommer att finnas ett tak på kostnaden

Nils Henrikson
Jag har samma problem. Snälla stäng av min gräns också!!!
Jag har samma problem (blev maxad i Monaco). Är nu i Frankrike och behöver verkligen tillgång till surf, reser ensam med barn här.

Kan ni hjälpa mig stänga av?

Och hur gör jag sedan för att aktivera igen när jag är hemma (om en vecka)?
Samma här också! Tacksam för hjälp!!!
Användarnivå 6
Emblem +8
Hej! Jag har exakt samma problem. Kan ni ta bort spärren för mig med? Tack!!!

@Piawitte - jag har besvarat ditt PM 🙂
Hej! Jag har exakt samma problem. Kan ni ta bort spärren för mig med? Tack!!!