Besvarat

Fungerar Hallon i alla länder i världen?

• 17 November 2021
  • 2 kommentarer
  • 95 visningar

Som rubriken lyder, fungerar Hallon i alla världens länder eller finns det undantag? Jag reser te.x i en del länder i Afrika som kanske inte är så vanliga för svenskar att resa i och det är viktigt att veta om det finns undantag där min telefon plötsligt inte kommer fungera. 

Tacksam för svar, allra bäst vore en lista med var Hallon eventuellt INTE fungerar. 

Tack!

icon

Bästa svar av Martin 19 November 2021, 10:08

Visa original

Detta ämne är stängt för kommentarer

2 svar

Användarnivå 4
Emblem +3

Kolla listan vad det kostar att ringa från andra länder, där finns garanterat svaret på din fråga.

Någon lista var det inte fungerar finns förmodligen inte officiellt?

Självaste roamingen brukar inte vara ett problem, mer roamingkostnaden i länder där roamingavtal mellan operatörerna saknas. Det är rätt ovanligt att roaming blockeras av en operatör, då det är något som man tjänar på att erbjuda. Spontant kan jag bara tänka en situation där roaming skulle nekas vilket är om operatören är överbelastad och behöver prioritera deras faktiska kunder.

Så kortfattat, finns det en operatör i landet kan du troligtvis roaming dock till höga roamingkostnader om roamingavtal saknas.

Rekommenderar som @tingtong skrev att kika i listan för vilka länder du ska besöka: www.hallon.se/utlandspriser :thumbsup:

Static Template