Besvarat

Kan ej ringa svenska nummer utomlands

Hej
Jag befinner mig utomlands och kan inte ringa till svenska mobilnummer. Däremot kan jag ringa inhemska telefonnummer. Enligt tidigare information ska det inte spela någon roll om man har kostnadskontrollen aktiverad längre. Någon som vet vad jag ska göra för att kunna ringa utan att det kostar mig extra?

Mvh
Theo
icon

Bästa svar av Mrmorsi 6 juli 2019, 16:03

Hej

Jag befinner mig utomlands och kan inte ringa till svenska mobilnummer. Däremot kan jag ringa inhemska telefonnummer. Enligt tidigare information ska det inte spela någon roll om man har kostnadskontrollen aktiverad längre. Någon som vet vad jag ska göra för att kunna ringa utan att det kostar mig extra?

Mvh

Theo

@Theo01 prova att häva upp alternativ 1 ”spärra betaltjänster.....” sedan starta om luren. Du bör kunna ringa ut.
Visa original

7 svar

Användarnivå 5
Emblem +5
Hej

Mvh
Theo

@Theo01 prova att häva upp alternativ 1 ”spärra betaltjänster.....” sedan starta om luren. Du bör kunna ringa ut.
👍 funkar om jag gör så men enligt ny information ska väl inte det behövas?
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej @Theo01!

Varmt välkommen till forumet och skönt att det löste sig om än något omständligt.

Är det så att du har varit utomlands en längre period eller kom du nyligen från Sverige till utlandet?

Ha det fint!
Hej,
Jag har varit utomlands i en vecka.

Mvh
Theo
Hej! Det Theo gjorde (work around) funkar inte för mig! Befinner mig i Kroatien och kan varken ringa eller skicka SMS, irriterande!
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej @Latoonas!

Varmt välkommen till forumet!

Superkonstigt att det inte fungerar för dig med workarounden.
I och med att du inte kan SMSa heller, låter det som något annat är i görningen då problemet som vi upplever enbart berör samtal och inte SMS.

Har du haft möjlighet att söka nät manuellt?
Får du upp olika operatörer?

Ha en fin dag!
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej,
Jag har varit utomlands i en vecka.

Mvh
Theo

Hej igen @Theo01!

Har du haft möjlighet att söka nät manuellt i din telefon?

Svara

Static Template