Besvarat

Köp av EU-surf fyllde på svensk surf

• 23 September 2021
  • 7 kommentarer
  • 229 visningar

Hej,

Jag surfade nyligen slut på min EU-Surf och fick mess om hur jag kunde fylla på den. Jag följde instruktionerna för 10GB och det fylde på den svenka surfen istället. 

Jag behöver EU-surf.

Mvh

Alexander

icon

Bästa svar av Martin 27 September 2021, 11:19

Visa original

7 svar

Hejsan @Sander!

Extrasurf fungerar även inom EU/EES, den är samma som man även kan köpa till hemma i Sverige om surfen skulle ta slut. :relaxed:

Hej 

Samma hände mig igår !! Gick in o kollade på *401* och extradata som jag köpte är bara lagt på mina 100 GB som jag hade sparat innan, men ingen ny eu-surf.

Kommer det fungera ändå elr kommer jag bli debiterad utlandstaxa nu ?

Hej 

Samma hände mig igår !! Gick in o kollade på *401* och extradata som jag köpte är bara lagt på mina 100 GB som jag hade sparat innan, men ingen ny eu-surf.

Kommer det fungera ändå elr kommer jag bli debiterad utlandstaxa nu ?

Hejsan @Angelica.S!

Om du är utomlands inom EU/EES och köpt till extrasurf kommer du kunna surfa vidare med vad du den. Extrasurf fyller inte direkt på EU-surfen, utan är sin egna pott som kan användas inom EU/EES och hemma i Sverige.

Hej! Så köper man extra surf då man är utomlands i eu så kommer man inte bli debiterad nå ytligare extra kostnader då man använder den ny inköpta surfen?

Hej! Så köper man extra surf då man är utomlands i eu så kommer man inte bli debiterad nå ytligare extra kostnader då man använder den ny inköpta surfen?

Helt rätt tänkt! :relaxed:  Det är som att fylla på surf hemma i Sverige även när du reser inom EU/EES. 

Har gjort påfyllnng av extra surf, fått bekräftelse på SMS att det aktiveras om 5-10 min. Dagen efter detta testar jag med *401# och får då:

Data: 106GB kvar

EU-Surf: 0,47 GB kvar att utnyttja

Ska jag alltså ignorera att det står 0,47GB kvar och anta att de 10GB extra jag köpt automagiskt används?

Ska jag alltså ignorera att det står 0,47GB kvar och anta att de 10GB extra jag köpt automagiskt används?

Jajamänsan! Extrasurf är sin egna surfpott så det kommer inte dyka upp i någon annan pott. När surfpotten innan tagit slut hoppar du automagiskt över till extrasurfen du köp till ditt abonnemang. :blush:

Svara

Static Template