Besvarat

Kostnadskontroll mobilt bredbnd

Jag har ett mobilt bredband i bilen, och det fungerar generellt bra, men när vi var utomlands (Norge) senast så fungerade det inte alls, och jag läste att man inte skall ha kostnadskontroll på abonnemangen för då fungerar inte roaming. När jag går in på mina sidor finns inget val för detta under det mobila bredbandet. Vi kommer att ta en längre trip i Europa längre fram och jag vill att bredbandet fungerar då.
Vad gör jag?
icon

Bästa svar av Anonymous 20 februari 2019, 22:14

Mobilt bredband hos hallon fungerar inte i utlandet alls.
Visa original

7 svar

Hmm, är detta sant? Kan man läsa någonstans att Hallons mobila bredband inte fungerar i utlandet?
Det är ingen info jag fått till mig när jag beställde abbonnemanget.
Men vad sa de till dig när du kollade före din beställning? För det måste du ju ha kollat. Man köper väl inget utan att kolla vad man köper?
Det står ju dessutom tydligt på hemsidan! Läste du inte där heller?!
Användarnivå 6
Emblem +8
@Malmen - det stämmer att våra mobila bredband inte fungerar i utlandet.

Detta framgår på hallon.se/utlandspriser enligt nedan, samt i våra allmänna villkor:

6.22 Mobilt bredband kan endast användas i Sverige.

Jag beklagar såklart om du har fått annan information utav oss. När du är ute och reser kommer alltså mobilt bredband inte att fungera utan enbart mobilabonnemang.
Det förklarar saken, missade den detaljen. ☺️
Men vad sa de till dig när du kollade före din beställning? För det måste du ju ha kollat. Man köper väl inget utan att kolla vad man köper?
Det står ju dessutom tydligt på hemsidan! Läste du inte där heller?!

Kan erkänna att jag inte läste på så noga. Tack
Det här är ett ganska obehagligt faktum som Halon bör överväga om de vill behålla sina kunder.

Svara

Static Template