Besvarat

Mobildata utomlands

Hej! Jag har ett abodumang hos hallon, men varje gång jag åker utomlands funkar inte mitt data. Och jag har satt på data roaming.
icon

Bästa svar av Tor 22 oktober 2018, 08:16

Hejsan @Jude.

Varmt välkommen till forumet! :)

Har du kontrollerat att du inte har kostnadskontrollen aktiverad?

Om du har aktiverat en kostnadskontroll på ditt abonnemang, är det inte möjligt att:

• Ringa/ta emot samtal utomlands eller när dina fria enheter är slut.
  • Skicka/ta emot meddelanden utomlands eller när dina fria enheter är slut
  • Surfa utomlands.
  • Använda betaltjänster eller annat som inte ingår i din månadskostnad.

Ha en fin dag!
Visa original

6 svar

Användarnivå 4
Emblem +2
Hejsan @Jude.

Varmt välkommen till forumet! :)

Har du kontrollerat att du inte har kostnadskontrollen aktiverad?

Om du har aktiverat en kostnadskontroll på ditt abonnemang, är det inte möjligt att:

• Ringa/ta emot samtal utomlands eller när dina fria enheter är slut.
  • Skicka/ta emot meddelanden utomlands eller när dina fria enheter är slut
  • Surfa utomlands.
  • Använda betaltjänster eller annat som inte ingår i din månadskostnad.
Ha en fin dag!
Hej jag har ett abodumang hos er, och när jag åker utomlands kopplas jag inte till ett företag, altså har jag inte teckning. Jag har ställt om mina inställningar flera gånger och jag har satt på data roaming. Jag har tillochmed gått till apple och frågat vad det kan vara. De sa att problemet är nog med min telefonoperatör. Vad tror ni det kan vara för fel?
Användarnivå 6
Emblem +8
Hej igen @Jude!

Min kollega har besvarat din fråga i denna tråd. 🙂
Användarnivå 3
Det kanske är dags att se över den där tjänsten "kostnadskontroll"? Den verkar ju bara skapa mer problem än nytta, speciellt som den inte går att avaktivera när man är utomlands. Folk begriper inte vad den innebär innan det är försent. Varför inte dela upp den, där Dataroaming är separat, gärna med tillvalet Utanför EU eller Globalt? Betalsamtal borde kunna vara separat och övriga delar bör folk kunna hantera själva.
Användarnivå 6
Emblem +8
Det kanske är dags att se över den där tjänsten "kostnadskontroll"? Den verkar ju bara skapa mer problem än nytta, speciellt som den inte går att avaktivera när man är utomlands. Folk begriper inte vad den innebär innan det är försent. Varför inte dela upp den, där Dataroaming är separat, gärna med tillvalet Utanför EU eller Globalt? Betalsamtal borde kunna vara separat och övriga delar bör folk kunna hantera själva.

Hej @HH1!

Vi håller faktiskt på att se över alternativa lösningar på detta, då vi som du säger märker att många inte kan använda sina abonnemang i utlandet då de har spärren aktiv. Vi uppdaterar såklart om och när vi kommer fram till en annan lösning!
Användarnivå 6
Emblem +8

@HH1 - vill bara flika in med att vi nu uppdaterat kostnadskontrollen. 🙂 Du ser hur den är uppdaterad här.

Svara

Static Template