Fråga

När återställs EU-surfen?

• Nykomling
  • 2 kommentarer

Hej! 

När återställs EU-surfsaldot? I mitten på juni fick jag meddelande om att surfen var 80% förbrukad och idag tog den slut. Jag trodde den fylldes på varje kalendermånad? Har 18 gb EU-surf då jag är på Åland.

4 svar

Hejsan @Morx!

Det stämmer alldeles rätt att EU-surfen återställs vid ny kalendermånad. :thumbsup:

Ok, men hur kommer det sig då att den inte fylls på för mig? Jag är 100% säker på att jag inte använt 18gb sen 1 juli. Ligger på ca 3-4 gb just nu.

Ok, men hur kommer det sig då att den inte fylls på för mig? Jag är 100% säker på att jag inte använt 18gb sen 1 juli. Ligger på ca 3-4 gb just nu.

Jättesvårt att säga vart ens surf har gått till exakt, inte ens kundservice kan se vad din surf används till. Det finns en artikel här som kan hjälpa vägleda en över hur mycket surf kan gå åt när man surfar men sen behöver man blicka tillbaka på sitt användande för att se om något har varit annorlunda från hur man normalt sätt brukar använda sin surf.

Vissa saker som kan vara en “databov” utan att man direkt tänker på det kan vara Wi-Fi-assistens, vilket är en funktion som tillåter mobilen använda mobildata om Wi-Fi styrkan inte är tillräcklig. Utöver det är det som använder mest data streaming, efter nedladdningar såklart.

Jo, det där vet jag om 🙂

Men min mobil har bara använt 4 gb sen 1 juli. Inte 18 gb. Jag köper att surfen tog slut i Juni då jag kollade en del på EM, men den skulle ju ha fylltd på i juli, vilkey den inte gjorde.

Svara

Static Template