Besvarat

Priser Storbritannien till UAE

• 23 September 2021
  • 4 kommentarer
  • 188 visningar

Min dotter har mobilabonnemang Student 8 GB, och är i Storbritannien. Vad kostar det att ringa resp. skicka sms/MMS från Storbritannien till Förenade Arabemiraten (UAE)? 

Enligt https://www.hallon.se/static/prislistor/Hallon_prislista-utlandet_2018.pdf är Förenade Arabemiraten i zon ”UAE” och Storbritannien zon 2.

1) I raden för Storbritannien finns priser för samtal till zon 1-5 men saknas information om vad det kostar till zon UAE. Så vilka priser gäller till UAE från Storbritannien för samtal?

2) Skicka sms är 0 kr enligt samma rad, gäller det även skicka MMS?

3) Kostar det något att ta emot sms resp. MMS från UAE i Storbritannien?

Med vänlig hälsning,

Anders 

icon

Bästa svar av Martin 27 September 2021, 15:45

Visa original

4 svar

Hejsan @Anders Ö!

Beklagar förvirringen, tack för att du upplyste om att det behöver förtydligas!

Här är svar på dina frågor:

1. Samtal från Storbritannien till Förenade Arabemiraten är 20 kr/min
  2. SMS är endast gratis från Sverige till hela världen, väl utomlands gäller roamingpriser. MMS ingår inte i detta
  3. Det kostar ingenting att ta emot MMS, detsamma gäller även för SMS, utomlands. Att ladda ned MMS:ets innehåll kan dock kosta eftersom det kräver data, och om du gör det över dataroaming beroende på vilket land du befinner dig i kan det bli en kostnad. I Storbritannien är detta dock inte ett problem efter där gäller EU roaming

Hojta till om det finns fler frågor eller funderingar. :relaxed:

Hej @Martin!

Tack för de förtydligande svaren till fråga 1) resp. 3). 
För fråga 2) hänvisar du till roamingpriser som jag inte förstår hur stora de är. 

För att vara konkret, vad är kostnaden för att skicka sms resp. MMS från Storbritannien till UAE?

För att vara konkret, vad är kostnaden för att skicka sms resp. MMS från Storbritannien till UAE?

SMS & MMS från Storbritannien till UAE är 0,45 kr/styck. :relaxed:

Ok tack @Martin, då har jag fått svar på dessa frågor också!

Svara

Static Template