ringa från norge

Är i Norge och är uppkopplade på N Telenor men kan inte ringa till Sverige. Jag slår+46 före telefonnumret

6 svar

Användarnivå 4
Emblem +5
Hej @Krister!

Varmt välkommen till forumet!

Jag förstår absolut att du vill kunna ringa med ditt abonnemang och jag ska givetvis försöka hjälpa dig så gott det går.

När du försöker ringa, vad får du för felmeddelande uppläst för dig? Detta brukar ge oss en indikation vart felet kan ligga någonstans.

Jag skulle även vilja be dig att söka nät manuellt där du befinner dig och välja en annan operatör om än just Telenor om det är möjligt.

Ha en fin dag!
Det klickar till två gånger och sedan stänger det av. Har prövat manuellt fungerar ek. Det går bra att ringa från Sverige till mig
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej igen @Krister!

Okej, då är jag med.
Det låter nästan som att det inte kopplas upp alls i så fall vilket skulle indikera ett problem med just den utländska operatören.

Har du möjlighet att testa att söka nät manuellt och se om det finns andra tillgängliga operatörer?
Har provat men fungerar ek. Är i Odda just nu
Har du kommit på något?
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej igen @Krister!

Okej, då är jag med!

Det du kan testa att göra, är att logga in på Mina sidor och inaktivera "Betaltjänster samt ringa till utlandet" delen utav "Trygg ekonomi".
När detta är gjort kan du sedan testa att starta om telefonen och se om det fungerar.

Svara

Static Template