Besvarat

Samtal till/från hallon utomlands funkar inte

• 21 oktober 2019
  • 1 svar
  • 530 visningar

• Nykomling
  • 0 kommentarer

samtal fungerar ej till / från telefon med hallon abonnemang som är utomlands (Norge)

har kollat att begränsning av utland roaming är inaktiverat. Jag som ringer från Sverige till telefon med hallon abonnemang (som är i Norge) får meddelande att samtalet kan inte kopplas fram. Samma besked får den som ringa åt motsatt håll till mig. Telefon har startats om, är påslagen etc, roaming påslagen etc.

icon

Bästa svar av Martin 24 oktober 2019, 09:32

Hejsan @JRSR!

Det första som jag kommer att tänka på i detta fall är om ni råkat blockera varandra i mobilerna. Har du kontrollerat detta?

Anger ni något landsnummer när ni ringer varandra? Om du ringer från Sverige till ett annat svenskt nummer ska du inte ange något landsnummer oavsett om denna är utomlands. Om en ska ringa till din från utlandet till ett svenskt nummer behöver man ersätta första nollan i numret med +46. 

Visa original

1 svar

Hejsan @JRSR!

Det första som jag kommer att tänka på i detta fall är om ni råkat blockera varandra i mobilerna. Har du kontrollerat detta?

Anger ni något landsnummer när ni ringer varandra? Om du ringer från Sverige till ett annat svenskt nummer ska du inte ange något landsnummer oavsett om denna är utomlands. Om en ska ringa till din från utlandet till ett svenskt nummer behöver man ersätta första nollan i numret med +46. 

Svara

Static Template