Besvarat

SIM kort i Thailand

Hej! Jag befinner mig just nu i Thailand och har köpt ett sim kort här nere med surf på eftersom mitt sim kort hos er och surf inte fungerar här nere. Men när jag sätter i sim kortet här ifrån Thailand så står det att sim-kortet är
ogiltigt fast jag precis har köpt det på seven eleven.

vad kan detta bero på? Jag har köpt min iPhone X hos er också och den är inte operatörslåst så kan ni hjälpa mig med detta? 🙂 / Fanny
icon

Bästa svar av Martin 17 september 2019, 10:03

Hej! Jag befinner mig just nu i Thailand och har köpt ett sim kort här nere med surf på eftersom mitt sim kort hos er och surf inte fungerar här nere. Men när jag sätter i sim kortet här ifrån Thailand så står det att sim-kortet är

vad kan detta bero på? Jag har köpt min iPhone X hos er också och den är inte operatörslåst så kan ni hjälpa mig med detta? 🙂 / Fanny

Hejsan @Fanny94!

Det ser ut som att din iPhone är operatörslåst, då det där är meddelandet man får upp när en iPhone är operatörslåst och man sätter i ett SIM-kort från en annan operatör.

Kan du testa skriva in ditt IMEI-nummer här på vår systeroperatörs hemsida för att se vad för information du får fram? Skulle den vara låst så ska det gå att låsa upp den därigenom på en gång och då är det bara att koppla upp mobilen mot ett WiFi-nät och logga in på ditt Apple-ID för att slutföra upplåsningen.
Visa original

7 svar

Hejsan @Fanny94!

Det ser ut som att din iPhone är operatörslåst, då det där är meddelandet man får upp när en iPhone är operatörslåst och man sätter i ett SIM-kort från en annan operatör.

Kan du testa skriva in ditt IMEI-nummer här på vår systeroperatörs hemsida för att se vad för information du får fram? Skulle den vara låst så ska det gå att låsa upp den därigenom på en gång och då är det bara att koppla upp mobilen mot ett WiFi-nät och logga in på ditt Apple-ID för att slutföra upplåsningen.
Hej! Jag har varit där inne och beställt att få låsa upp min mobil. Men då fick jag ett sms där det stod såhär (kolla bilaga). Jag har ingen dator med mig ner hit, och jag vet inte hur jag gör annars eftersom det inte står där. Hur gör jag? 🙂
Jag har ingen dator med mig ner hit, och jag vet inte hur jag gör annars eftersom det inte står där. Hur gör jag? :)
Äldre modeller av iPhones, tror från iPhone 6 och äldre, behöver använda sig av iTunes men nyare behöver bara ansluta sig ett ett WiFi-nät och logga in med sitt Apple-ID för att slutföra upplåsningen. ☺️
Aha ok men jag har en iPhone X, det borde väl gå utan dator då? Kan någon operatör låsa upp min mobil åt mig? För det verkar uppenbart inte funka att göra det själv om man inte har någon dator...
Aha ok men jag har en iPhone X, det borde väl gå utan dator då? Kan någon operatör låsa upp min mobil åt mig?
Det ska funka utan en dator med iPhone X, annars går det bra med vilken dator som helst som har iTunes installerat på sig. Så det måste inte vara specifikt en operatör, utan skulle räcka med ett internetcafé om du har ett nära.

Tänk på att SIM-kortet du köpte i Thailand ska sitta i mobilen när du ansluter dig till WiFi och loggar in med ditt Apple-ID för att slutföra upplåsningen, om du hade ditt svenska SIM-kort i mobilen när du testade senaste gången.
Men hur gör jag utan en dator då? Förstår ingenting. Har liksom köpt ett inte så billigt sim-kort här nere för att kunna surfa överallt men så fungerar det inte 😕 blir frustrerad.
Apple har en guide här på deras hemsida som kanske kan hjälpa dig. ☺️

Svara

Static Template