Besvarat

Skicka bilder från utomlands

Jag har försökt skicka bilder via iMessage otåligt antal gånger och får upp en ruta att jag måste aktivera  iMessage . Jag har aktiverad , avaktiverad, loggat ut mig ifrån Icloud, startad om flera gånger tagit bort nätverket och förnyad , men inget hjälper. Jag har hållit på med Apple Suport nästa 1 Tim men ingen lösning. Nu undrar jag vad som är galet? Har jag rätt inställning för Mns? Är det fel på min operatör här i Ungern? Telenät? Tacksam för hjälp

icon

Bästa svar av Slogger59 19 July 2021, 06:04

Visa original

Detta ämne är stängt för kommentarer

7 svar

Användarnivå 5

iMessage är ju en lite udda funktion från Apple, så det har ju väldigt lite med operatören att göra.

Fungerar datatrafiken annars?

Jag vet att Imessage används först och främst med Apple enheter, men jag har ställt in att i de fallen mottagaren inte är en Apple enhet så ska meddelandet automatiskt skickas som SMS. Däremot funkar det om jag bara skicka textmeddelande 

Användarnivå 5

Jag vet att Imessage används först och främst med Apple enheter, men jag har ställt in att i de fallen mottagaren inte är en Apple enhet så ska meddelandet automatiskt skickas som SMS. Däremot funkar det om jag bara skicka textmeddelande 

Men fungerar datatrafiken annars?

Förlåt såg inte frågan, ja för övrigt funkar allt.

Användarnivå 5

Förlåt såg inte frågan, ja för övrigt funkar allt.

Då kan det ju knappast vara nät eller operatör som trasslar.

Tack Anton, då kanske det är fel på mina inställningar, fast det är Iphone nr 5 , så jag borde kunna mobilen. Dessutom har Apple Suport kämpat nästan 1 Tim utan att vi kom någon vart. Fattar inte vad det är för fel. Ska köra förbi hos Apple butiken och kollar om dom kan hjälpa mig. Tack för gott försök Anton. 

Det har löst sig efter kontakt med Hallon Suporten. Det var fel på inställning av Mobildata för MMS, på min Iphone. Nu funkar allt. 

Static Template