Besvarat

SMS från hallon-telefon i Sydamerika till Sverige

• 8 March 2020
  • 1 svar
  • 156 visningar

Frugan kuskar runt i sydamerika och har stängt av mobilroamingen men skickar sms när det är något och jag skickar sms till henne - kollade på mina sidor de första dagarna och såg inget konstigt, men nu såg jag prislistan och det verkar vara så att sms från utanför eu har en kostnad på 20 kr (lite beroende på land) men att mina sms till henne är kostnadsfria? Stämmer det?

Var kan man se hur mycket hennes meddelanden kostat hittils? De verkar inte synas på mina sidor alls, varken antal eller belopp.

icon

Bästa svar av Axel 9 March 2020, 14:09

Visa original

1 svar

Användarnivå 3
Emblem +2

Hejsan @masterFish,

Hos oss SMSar du till utlandet utan kostnad, så du kommer inte att debiteras för SMS som du har skickat till din fru medans hon är ute på språng. 🏃
Hon kommer dock att ha kostnader för hennes användande, så SMS som hon har skickat tillbaka kommer hon att debiteras för. Om man dock har en iPhone och SMSar genom iMessage kommer dessa inte debiteras, förutsatt att hon inte har använt mobildata för att skicka dessa utan genom kostnadsfritt WiFi. 

Du kan se över kostnaderna för specifika länder här på vår hemsida. Det är i dagsläget inte möjligt att se kommande debiteringar eller dylikt via Mina Sidor, utan det kommer att visas på detaljspecifikationen som kommer nästa månad.

Alternativt så kan abonnemangsinnehavaren kontakta vår kundservice så kan dem ta en kik på kostnaden. Men denna kommer som sagt visas på detaljspecifikationen.

Svara

Static Template