Besvarat

Surf begränsningar inom EU förändringar

Har ni gjort förändringar med gällande surf inom EU ? innan fick man utnyttja 18GB / månad oavsett vilket abonnemang man hade om man hade sparad surf nu ser jag att det är gjort väldiga förändringar gällande beroende vilket abonnemang man har, tex jag har 55+ 8gb och enligt eran nya regler om jag tolkar rätt skall jag tydligen bara få utnyttja 6 GB oavsett om jag har sparad surf som jag har kunnat utnyttja tidigare allt över 6 GB kommer faktureras.

Https://www.hallon.se/eu

Är detta rätt uppfattat ? då blir det till att bytta till Vimla som fortfarande har att man kan nyttja sparad surf inom EU till 18 GB / Månad

Detta är en avsevärd grov försämring för oss kunder som nyttjar Internet i utlandet :(

icon

Bästa svar av Martin 16 July 2021, 09:15

Hejsan @Wasse!

Det stämmer att EU-surfen för hallonabonnemangen uppdaterats från att vara 18 GB/mån oavsett abonnemangsform till en mer abonnemangshänsynsfull surfpott till användande inom EU/EES.

Det är givetvis tråkigt att du ser detta som en försämring. Våra mindre abonnemang har fått en mindre surfpott att använda inom EU, däremot har våra större abonnemang fått den surfpotten utökad.

Slutligen har ens sparade surf hos oss aldrig gått att använda inom EU/EES, utan endast nationellt inom Sverige.

Visa original

4 svar

Hejsan @Wasse!

Det stämmer att EU-surfen för hallonabonnemangen uppdaterats från att vara 18 GB/mån oavsett abonnemangsform till en mer abonnemangshänsynsfull surfpott till användande inom EU/EES.

Det är givetvis tråkigt att du ser detta som en försämring. Våra mindre abonnemang har fått en mindre surfpott att använda inom EU, däremot har våra större abonnemang fått den surfpotten utökad.

Slutligen har ens sparade surf hos oss aldrig gått att använda inom EU/EES, utan endast nationellt inom Sverige.

Fruktansvärt snålt!

Så jäkla dåligt av Hallon att smyga in denna försämringen. Att sänka EU-surfen från 18GB till 6 GB utan att berätta det är ju på gränsen till kontraktsbrott!

Så jäkla sur och förbannad på Hallon just nu, nu är man på plats utomlands och först då blir man varse om den stora, stora försämringen. 

Har alltid talat gott om Hallon innan och rekommenderat det till släkt och vänner, men blir det ingen ändring på detta så är det slut med det och förmodligen får jag själv börja leta efter ett annat abonnemang. 

Usch och Fy! Skäms på er Hallon!!!!!

Tack Wasse för tipset om Vimla :)

En allmänt FUL användning av svenska språket här,

dessutom kryddat med sådant som kallas

inte bara eufemismer

utan även “ideologisk frasering”.

Detta står för ett medvetet sätt att lura människor

och en människosyn där man betraktar andra som idioter.

Vilket folk!

Svara

Static Template