Privat
Företag
Besvarat

Surf EU

Jag har fått sms om att jag använt 80% av min surf inom EU, men på Mina sidor ändras aldrig mängden surf!? Hur ska jag veta hur mycket surf jag har kvar?
icon

Bästa svar av Oskar 24 January 2019, 10:06

Visa original

7 svar

När man är i utlandet är det oftast en fördröjning i registreringen av använd surf. Man får då helt enkelt förlita sig på den räknare som ofta finns i mobilen. Den visar inte alltid samma som operatörens, men ger en fingervisning om förbrukningen.
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej @NikolaiStavrogin!

Varmt välkommen till forumet!

Jag ber verkligen om ursäkt för det sena svaret.

Jag förstår absolut att man vill ha en tydlig översikt över sitt användande, och precis som ni är inne på så syns det inte på Mina sidor.
Det är dock ingen fördröjning som sker, utan utlandsanvändande registreras inte på Mina sidor över huvudtaget.

Vi jobbar på att utveckla Mina sidor så att man kan se även sitt utlandsanvändande, men i dagens läge avser alltså den surfen som du ser på Mina sidor enbart din surf inom Sverige.

Allt gott!

Jag vill veta hur jag ska veta när utlandssurfen fylls på? Är det den första varje månad?

Jag vill veta hur jag ska veta när utlandssurfen fylls på? Är det den första varje månad?

Precis, vid varje ny kalendermånad återställs surfen. :slight_smile:

Jag reser mycket och har använt mobilsurf utomlands inom EU. Fått SMS med följande meddelande: “Hej, du har nu använt all din tillgängliga surf inom EU/EES. Du kan enkelt köpa ett extra surf paket...” Då har jag valt att köpa 10 GB. Det har fyllts på 10 GB, men dock inte 10GB på EU-surfen. Finns det något av alternativen i extra surfpaket som fyller på lika mycket på EU-surfen som på den vanliga surfpotten?

Jag reser mycket och har använt mobilsurf utomlands inom EU. Fått SMS med följande meddelande: “Hej, du har nu använt all din tillgängliga surf inom EU/EES. Du kan enkelt köpa ett extra surf paket...” Då har jag valt att köpa 10 GB. Det har fyllts på 10 GB, men dock inte 10GB på EU-surfen. Finns det något av alternativen i extra surfpaket som fyller på lika mycket på EU-surfen som på den vanliga surfpotten?

Det är samma extrasurf hemma i Sverige som du kan använda utomlands inom EU/EES. Så nej, EU-surfpotten fylls inte på utan extrasurfen du köper till är sin egna pott du kan använda på resan. Skulle den ta slut meddelas du per SMS. :slight_smile:

Intressant! Jag ska mäta detta vid nästa tillfälle. 

Kommentera