Besvarat

Ta emot sms från Tyskland

Jag kan inte ta emot sms från Tyska nummer, men jag kan skicka. Har provat från 6 olika som alla kan skicka till andra svenska nummer.
Och jag har försökt med 3 mobiler.
Jag har varit i kontakt med kundservice flera gånger men får inte igång det. Och eftersom ingen svarar på min mail så får jag prova att skriva här.
1072873 är mitt senaste ärendenummer.
icon

Bästa svar av Linnea 23 oktober 2018, 09:06

Jag vill inte byta nummer. Och går det inte att lösa på annat sätt, så använder jag whatsapp eller liknande.

Jag förstår. Ja, det kan du såklart göra om du vill, dock kan jag inte se någonting annat som skulle orsaka detta i och med att det var samma strul hos din gamla operatör. Och då blir såklart lösningen ett nummerbyte.

Återkom gärna om du ändrar dig!
Visa original

9 svar

Användarnivå 6
Emblem +8
Hej @Pano!

Välkommen till vårt forum. Jag ber innerligt om ursäkt för det sena svaret!

Vad märkligt. Har du möjlighet att prova sätta ditt simkort i en annan telefon för att se om det är samma problem där?
Jag har provat två andra mobiler med samma resultat. Och min mobil kan ta emot med ett annat simkort.
Användarnivå 6
Emblem +8
Jag har provat två andra mobiler med samma resultat. Och min mobil kan ta emot med ett annat simkort.

Det låter superkonstigt! Har du fått hjälp med detta via vår kundservice?
Jag har fått många förslag av kundservice, men ingenting fungerar.
Användarnivå 6
Emblem +8
Hmm.. Ja det är väldigt konstigt.

Står meddelandena som skickade för de, eller står det att leveransen av meddelandet misslyckades?

Har du provat i iPhone-telefoner eller Android?
De står som skickade. Och jag har provat både iPhone, Android och en gammal mobil.
Användarnivå 6
Emblem +8
Hej igen,

Jag förstår. Som du själv påpekade per mejl kan det vara ditt nummer som orsakar detta.

Vi kanske ska prova byta nummer på ditt abonnemang och se om det löser problemet?
Jag vill inte byta nummer. Och går det inte att lösa på annat sätt, så använder jag whatsapp eller liknande.
Användarnivå 6
Emblem +8

Jag förstår. Ja, det kan du såklart göra om du vill, dock kan jag inte se någonting annat som skulle orsaka detta i och med att det var samma strul hos din gamla operatör. Och då blir såklart lösningen ett nummerbyte.

Återkom gärna om du ändrar dig!

Svara

Static Template