Besvarat

Utan extra kostnad i Thailand

• 22 december 2019
  • 1 svar
  • 165 visningar

Hej vi ska åka till Thailand.

Om jag har spärrat de två funktionerna som finns i “Trygg Ekonomi”, är jag då garanterad att det inte kommer några kostnader på mitt abonemang förutom den vanliga månadsavgifterna?

Eller måste jag spärra något i telefonen också?

icon

Bästa svar av Axel 23 december 2019, 15:44

Hejsan @maxrettig,

De två kostnadskontrollerna som finns i ‘Trygg ekonomi’ fliken på Mina Sidor omöjliggör inte användandet av ditt abonnemang i utlandet, utan om du inte önskar att använda ditt abonnemang och därav kostnaderna som medföljer, (du kan kika på kostnaden för just Thailand på vår hemsida) så rekommenderar jag också att du slår av mobildata och dataroaming i din mobils inställningar. Du kan också slå på flygplansläge under vistelsen för att vara totalsäker, det brukar jag göra när jag befinner mig utanför EU/EES. :blush:

Trevlig resa! :airplane_departure:

Visa original

1 svar

Användarnivå 3
Emblem +2

Hejsan @maxrettig,

De två kostnadskontrollerna som finns i ‘Trygg ekonomi’ fliken på Mina Sidor omöjliggör inte användandet av ditt abonnemang i utlandet, utan om du inte önskar att använda ditt abonnemang och därav kostnaderna som medföljer, (du kan kika på kostnaden för just Thailand på vår hemsida) så rekommenderar jag också att du slår av mobildata och dataroaming i din mobils inställningar. Du kan också slå på flygplansläge under vistelsen för att vara totalsäker, det brukar jag göra när jag befinner mig utanför EU/EES. :blush:

Trevlig resa! :airplane_departure:

Svara

Static Template