Besvarat

Utland/kostnad

Jag var utanför EU och använde mitt wi-fi än stund då menads runt 1 m inte alls mycket tills ett sms kom där det står kah ska betala 325 SEK då stängde jag av de precis efter kom ett till exkat 525? Jag tycker detta är fel,då kag stängde av efter första sms? Hur ska jag göra för att lösa detta?
icon

Bästa svar av Linnea 13 september 2018, 10:28

Hej @Monika!

Välkommen till forumet, superkul att du har hittat hit! :)

Om du har blivit debiterad när du är i utlandet debiteras du per MB, och utanför EU/EES kan priserna vara lite högre och då går det snabbt att komma upp i kostnaden på 525:-.

För att se exakt vad det kostar att surfa där du varit kan du gå in här.

Allt gott!
Visa original

3 svar

Användarnivå 6
Emblem +8
Hej @Monika!

Om du har blivit debiterad när du är i utlandet debiteras du per MB, och utanför EU/EES kan priserna vara lite högre och då går det snabbt att komma upp i kostnaden på 525:-.

Allt gott!
Hej @Monika!

Allt gott!

Hej Allt är väl. Jag råkade ut för samma sak som Monica när jag var i Australien. det kom som en överraskning. Hade inte blivit informerad om detta. Vi var där i juni och juli och när det gick över till juli så hände likadant. Har nu blivit debiterad 525 kr två gånger. Till saken hör att jag har skickat förfrågan under kontakt två gånger och inte fått något svar. Hur ska jag göra nu? Känns inte som att jag ska betala denna avgift eftersom inte var informerad om att det är på detta viset. Tack på förhand för svar. Bengt-Arne
Användarnivå 6
Emblem +8
Hejsan @Bengt-Arne!

Välkommen till vårt forum. 😊

Jag ser att det verkar som du missat en bokstav i din angivna e-post när du har mejlat oss, så vi har svarat men det har inte kommit fram just därför. Jag beklagar detta!

Jag ser till att vi skickar iväg svaren till rätt e-post med en gång.

Trevlig helg! 🌸

Svara

Static Template