Ska du ut och resa utanför EU/EES? Då kan det vara bra att inaktivera ditt Mobilsvar innan du åker – annars är det viktigt att du är medveten om kostnaderna som kan tillkomma för just din röstbrevlåda.
Om du inte har möjlighet att ta emot ett samtal eller om du sitter upptagen i ett annat samtal när någon försöker kontakta dig kommer personen som ringer kopplas till ditt Mobilsvar.
Du blir debiterad dubbel samtalstaxa om den som ringer dig kopplas vidare till ditt Mobilsvar när du är utanför EU/EES. Kostnaden för detta framgår i det välkomst-SMS du får när du kommer fram.
På din detaljspecifikation ser du då ett mottaget samtal och ett utgående samtal till ditt eget nummer. Det inkommande och utgående samtalet kommer vara vid samma tidpunkt.
Om du är inom EU/EES är Mobilsvaret dock fortfarande kostnadsfritt.

Om du vill kan vi hjälpa dig att begränsa ditt Mobilsvar enbart till Sverige, alternativt kan du inaktivera det helt och hållet via Mina sidor innan du åker. Då går du in så här:
1 Börja med att välja det abonnemang det rör sig om (om du har flera abonnemang)
2 Klicka på “Mobilsvar”

3 Klicka på cylindern för att inaktivera mobilsvaret. När cylindern är blå är ditt mobilsvar aktivt

🌏 Kan jag lyssna av mitt Mobilsvar i utlandet?
Absolut! Du ringer bara +46 735 333 333 istället. Samtalet kostar som ett vanligt samtal till Sverige.